Keresés ebben a blogban

2011. július 11., hétfő

Hogy kerül a Zöld Nyíl a DVTK "asztalára"? (TESZT-BEJEGYZÉS!)

Egy (nagy)város kultúrtörténetének, avagy társadalmi életének sok minden fontos része. Gyakran észre sem vesszük, nem tűnik fel. Ilyen a tömegközlekedés. Vagy a foci (iránti rajongás).
Előbbi például az utóbbival kapcsolatos rendezvényen került szóba a minap. A DVTK szurkolói ankétot tartott, amelyre az NB I-be frissen feljutott futballklub képviselői várták a drukkerhadat. Az új játékosok bemutatása, edzői eszmefuttatások mellett a marketingigazgatótól lehetett néhány további érdekességet hallani. Így például azt, hogy folyamatban vannak az egyeztetések, amelyek révén "dévétékás" neve kaphat a stadionnál lévő megálló.


Amely, ugye, felújítás alatt áll, a teljes villamospályához hasonlóan, a Zöld Nyíl projekt keretében. Tulajdonképpen egészen új várakozó egység épül, új építészeti tervek alapján, amelyek egyébként már jóideje ismeretesek, megtalálhatók a zoldnyil.hu honlapon is, bár úgy tudni, kisebb vagy nagyobb módosítások még bőven elképzelhetők rajtuk. Tudható továbbá a koncepció, miszerint az egyes városrészekbe eső megállók olyan arculatot, architektúrát öltsenek lehetőség szerint, amely emlékeztet a környékre, felidézi annak (építészeti vagy egyéb) jellegzetességeit. Ez pedig mi más lehetne a Bulgárföldön, az Endresz György avagy a Fazola utcánál, mint a szomszédos stadion?
(Jelen sorok írója bevallja, maga is erősen ambicionálja a fentieket, és a közelmúltban erőteljesen lobbizott mind a projektnél/MVK-nál, mind a DVTK-nál, hogy éljenek a lehetőséggel. Ötletként felmerült, hogy a közelmúltban elhunyt, minden idők legismertebb diósgyőri labdarúgójának nevezhető Solymosi Ernőre emlékezve történjen valamiképp a névadás, a design tervezése.)
Az összefüggésekről még némi adalék: sokan észrevehették az elmúlt másfél (?) esztendőben, hogy a miskolci villamosok egyike DVTK-s díszítéssel, pontosabban az egyesület logójához, színeihez kapcsolódó reklámfelülettel fut a városban. Azt hiszem, a hirdetés még 2009 decemberéből származik - a matrica mára eredeti értelmében elvesztette aktualitását, de maradt. (Míg más reklám felül nem ragasztja.)
A közelmúltban készítettem egy képsorozatot a szerelvényről, álljon itt két darabja, illusztrációként:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése